وقتی همه آرام روی صندلی هایشان به چیزی جز برنامه ها توجهی ندارند، قلب توست که با سرعتی مضاعف در سینه می تپد و نگران لحظه لحظه اجرای برنامه هستی و وقتی همه در حال ترک محل برگزاری برنامه هستند این تو هستی که در ذهنت نقاط ضعف را یادآوری می کنی و بعد از همه تلاش ها نگران کارت…

سال‌ها تلاش و پیگیری دست‌اندرکاران روابط عمومی و جامعه، روابط عمومی ایران به ثمر نشست و جامعه روابط عمومی ایران را صاحب روز ملی کرد.

۲۷ اردیبهشت‌ماه روزی که در سطح جهانی نیز به عنوان روز ارتباطات و جامعه اطلاعاتی نامگذاری شده است، به عنوان روز روابط عمومی و ارتباطات تعیین گردید. این روز فرصتی است تا نقش و جایگاه روابط عمومی را به هنر هشتم  مرور کنیم.

امروزه نقش روابط عمومی ها در کمک به تصمیم گیری های مدیریتی و استراتژیک یک سازمان نقشی قابل توجه است. نقش روابط عمومی به عنوان ابزار مدیریتی برای فعالیت‌های حرفه‌ای؛ علمی و الکترونیکی از مشخصه های جدید روابط عمومی در عصر ارتباطات است.

بنابراین از نقاط برجسته و ممتاز در مدیریت استراتژیک، تاکید بر محیط برون سازمانی و حتی جهانی است و در واقع، منظور از وظایف استراتژیک روابط عمومی دخالت در روند تصمیم‌گیری سازمان است.

به مناسبت فرا رسیدن روز روابط عمومی فرصت را مغتنم شمرده ،این روز را گرامی داشته و به آن مقام و همکاران محترم تبریک عرض می کنم.

 

 محمد باقرزادکان

 دفتر نمایندگی انحصاری پذیرش و پخش پیامهای بازرگانی صدا و سیمای مرکز خراسان رضوی